Siste innspurt

IMG_6246

Siste hardøkt før IM 70.3 Haugesund. Bakkeintervaller i Wyller! Du vet du har tatt i når blodårene popper i panna!!

Tittei 😉 I går hadde jeg min siste harde treningsøkt før IM 70.3 Haugesund. Jeg løp 4*4min bakkeintervaller i «favorittbakken» Wyller (les: alpinbakke..). Full guffe, max innsats, all-out. Kall det hva du vil. Vondt gjorde det! Har et elsk/hat forhold den bakken og jeg.. Etterpå føltes det derimot kjempebra! Kroppen føles sterk, og jeg var så lett i kroppen som det går an – en alpinbakke senere tatt i betraktning. Nå sitter jeg klar for å hoppe på sykkelen en time. Så skal sykkelen få seg en sjekk at alt er ok og en god vask. Blir en helt rolig tur i dag før jeg skal ha helt treningsfri i morgen. Nedenfor ser du treningsplanen min denne siste uken før konkurranse. Vi er alle litt forskjellig skrudd sammen, så det er ikke sikkert dette opplegget funker for alle. Men det funker for meg, og det er det viktigste! Planen har treneren min satt opp, og han vet godt hvor mye trening jeg tåler inn mot konkurranse. Har fulgt tilsvarende plan før med veldig godt hell. Det viktigste tipset jeg har til andre er å ikke stresse siste uken. Det du ikke har gjort, de timene du ikke fikk trent eller det du ikke lært deg til nå – det lærer du heller ikke siste uken! Ikke fall for fristelsen å trene for hardt eller for mye tett opp mot konkurransedagen, la heller den energien få spillerom når startskuddet går. Bruk tiden på å bygge overskudd og få nok søvn. Søvn = veldig viktig, får ikke understrekt det nok! Spis og drikk godt (og hold deg unna alkoholen, den kan du drikke etter målgang 😉 Bruk tiden nå på å sjekke at alt utstyr er i orden nå, så slipper du løpe rundt rett før start og lete etter sykkeldeler eller nye svømmebriller. Sist men ikke minst, prøv å ikke la andres tanker og stress påvirke deg. Ha fokus på deg selv, dine mål og på å gjøre det beste ut av ditt utgangspunkt! Og heeelt til slutt – Ikke glem å smile og ha det gøy!

RACEWEEK
Mandag – Brick: Rolig 1 time sykkel + 20 min løp
Tirsdag – Bakkeintervaller løp 4*4min max
Onsdag – Lett 1 time sykkel
Torsdag – Fri
Fredag – 1t helt rolig løp + lett svømmeøkt
Lørdag – «Vekkeøkt» 20-30min løp eller sykkel inkl. 4*fartsøkning
Søndag – Konkurranse!

IMG_6249

Asics Noosa Tri er den nye favoritten på løpeturer!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s