Trening uke 14

Forrige uke var ikke uken for flest treningstimer, men uken for personlige rekorder!
Jeg hadde masse overskudd og gode ben da jeg løp halvmarathon på lørdag, og det til tross for trening nesten hver dag uken i forveien. Jeg har ikke trent så mye i forkant av konkurranser før, men formtoppingsplanen fra coach Knut Anders ga virkelig uttelling denne gangen. Tidligere har treningsøkter dagene i forkant av konkurranse gitt meg tunge ben og kjip følelse. Antagelig skyldes formtoppen nå av at jeg har blitt mye flinkere til å treffe på intensitet under trening, og da kommer også formen. Gøy! Øvelse gjør mester!

Totalt: 3 timer 47 minutter – 5 økter – 1 konkurranse – Ny pers!

Mandag: 40 min rolig løp inkl 4*100meter bakkedrag
Løp sammen med Hege, som også skulle løpe i Holmestrand.
Vi holdt et rolig tempo og skravlet den første halvtimen.
4*100 meters drag var hardt, og siste 50 meter av hvert drag var blytunge. Rolig nedjogg.

Tirsdag: 4*4min i-4 på mølla.
Varmet rolig opp med noen fartsøkninger, så 4*4min med fart 12,0/12,0/12,0/12,0.
2 min pauser mellom dragene. Bena kjentes lette og fine – Begynte å glede meg skikkelig til halvmarathon 🙂

Onsdag: Fri
Sliten i kroppen. Gikk en lang tur med Bajas før resten av kvelden ble tilbragt i sofaen med bena høyt.

Torsdag: 20 min rolig løp i-1
Enda mer sliten enn dagen før. Har jeg overdrevet nå? Svikter formen? Begynner å bli litt nervøs.. Dørstokkmila er LAAAAANG.
Kommer meg til slutt ut kl. 21.30. Etter 10 min løsnet det og bena kjentes ok ut. Puh! Stupte i seng etterpå…

Fredag: 20 min rolig løp i-1 inkl 1*4min i lav i-3
Nervene er på plass, men på en god måte. Føler meg skjerpet, litt sommerfugler i magen og sugen på å løpe fort i morgen.
Løp 20 min med Bajas, bena var jo fortsatt fine jo!! Fokuserte på å ha et godt steg, og ikke subbe.
Draget på 4 min føltes det som jeg fløy. *Ble litt halleluja-stemning, hehe*

Lørdag: Holmestrand halvmarathon – 1.56.28 – Ny pers!
Mer om hvordan det gikk kan du lese her

Søndag: Fri
Feiret ny pers med tur med Bajas i skogen, sofakos og recoverysokker fra 2xu. Oh joy!

Lørdagens tall og fakta

Tall og harde fakta fra Holmestrand halvmaraton

Uke 14 ble en god uke. Jeg kjenner at jeg blir i bedre form, og det er skikkelig artig på trening. Jeg når målet jeg har satt meg, og kommer inn «godt under» 2 timer. Jeg er faktisk skikkelig stolt over min egen fremgang og min egen innsats – jeg ble nr. 47 i klassen min, med i mitt eget hode vant jeg – big time! *halleluja-stemning igjen*

– Sissel

2 kommentarer om “Trening uke 14

    • Hei Cathrine!
      Jeg varierer mye. Skal jeg løpe «flatt» har jeg alltid mølla på 1%, siden man får en del «gratis fremdrift» av å løpe på mølle. Ellers varierer det mellom 3% – 10%. Løper ikke 4*4 så ofte heller, men varierer mellom ulike pyramideintervaller og lengre drag, som f.eks 4*6min. 4*4 økta forrige uke var med 1% 🙂

      Hilsen Sissel 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s